2012. december 19., szerda

Duplán csokis süti




Az elmúlt egy hétben szinte minden nap sütöttem valamit, de másnap délutánra már semmi sem maradt... Két aktívan sportoló gyereknek a sok is kevés desszertből... Ma is egy újat próbáltam ki, hihetetlenül finom és ebből sem marad holnap délutánra :)
Kinézetre ugyan nem a legszebb, de annál finomabb. Kicsit olyan, mint a Chokito "Ronda, de finom"!

Hozzávalók:
20 szem datolya
víz
4 tojás
2/3 csésze kókuszolaj (ha nincs, jó a sima vaj is)
2 evőkanál xilit vagy méz
2 kiskanál vanília esszencia
1 pohár őrölt mandula
1/2 pohár cukormentes kakaó
4 evőkanál őrölt kókusz
késhegynyi szódabikarbóna
késhegynyi sütőpor
csipetnyi só
1 kiskanál mézeskalács fűszerkeverék (ha nincs, akkor 1/3 kiskanál fahéj,1/3 kiskanál gyömbér,1/3 kiskanál őrölt szegfűszeg)
2/3 pohár apróra vagdosott cukormentes csokoládé


A datolyát kimogazzuk, majd felöntjük félig vízzel és maximum fokozaton egy percig főzzük. Miután kivettük, villával egy kicsit szétnyomkodjuk és hozzáadjuk a cukrot vagy a mézet. Ezt a datolyás masszát beletesszük  a turmixgépünkbe, hozzáadjuk a vajat, a 4 tojást és a vaníliát, majd addig turmixoljuk, amíg krémes állagú nem lesz.
A száraz alapanyagokat - mandulát, kókuszt, kakaót és a fűszereket összekeverjük, majd erre ráöntjük a turmixos masszánkat és alaposan összekeverjük. A tészta se nem kemény, se nem folyós, pont a kettő közötti ragacs, amit a sütőpapírra kanállal lehet kiadagolni. Én sajnos a szódabikarbónát is és a sütőport is sikeresen kifelejtettem, így az én sütijeim méretben nem nőttek, de ha te beleteszed a sütőport, akkor hagyj egy kis helyet a sütik között a tepsiben, hogy ne süljenek egybe.
Mindössze 8-10 percig kell a 160 fokra felmelegített sütőben hagyni. Engem megzavart a süti barna színe, és csak vártam, vártam, így az első adagom egy picit túlsült, viszont a második tepsinél már nagyon figyeltem az órát!!! Mit mondjak, a kevésbé sült lett a nyerő, a többit meg majd eleszegetem én...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése