2012. december 18., kedd

Aszaltszilvás-diós piskóta





Hozzávalók:


8 tojás
8 kanál xilit
20 dkg darált dió
10 dkg aszalt szilva
1 tk fahéj
2 késhegynyi szódabikarbóna
1 csipet só
rum
Az aszalt szilvát rumba kell áztatni. Mivel kevés rum esszenciám volt, én vanília és rum esszencia keverékbe áztattam - ez is bruttttál jó volt.
A darált diót összekeverjüka fahéjjal és a szódabikarbónával.
A 8 tojás sárgáját 7 kanál xilittel habosra keverjük, majd hozzáadjuk a dióhoz.
A fehérjéket egy csipet sóval és a maradék egy kanál xilittel kemény habbá verjük és óvatosan a diós masszához adagoljuk. Kivajazott tepsibe öntjük, és a rumba áztatott, majd lecsepegtett aszaltszilvát a tetejére szórjuk. Utólag sajnálom, hogy nem tettem bele több szilvát, elbírta volna a tészta, de először azt hittem szétázhat a szilvától. Gyerekeknek a rumos szilva miatt nem jött be, de a felnőtteknek nagyon! :)

10 megjegyzés:

  1. Szia!
    Szerinted nekem miért nem sikerült?? én dió helyett mákkal próbáltam,(de ez nem hiszem,hogy nagyon számít.) A lényeg,hogy szerintem sok a tojás és valamiért nekem szétvált..az alján maradt egy 1-1,5 cm tojás réteg..gondolhatod mi lett belőle!sült tojás-mákos-aszalt szilvás feltéttel! szerinted mi történt? mindent a leírás szerint csináltam... :(

    VálaszTörlés
  2. Hűűűű, nagyon sajnálom... Nem is értem, mert már többször megcsináltam. A tojássárgákat külön kikevertem a xilittel, külön kemény habbá vertem a fehérjét. először a sárgájához hozzáaadtam a diót és a legvégén a a fehérjét...
    hmmm...

    VálaszTörlés
  3. Egyébként még az jutott eszembe, hogy lehet, hogy mégiscsak a mák a ludas a dologban, mert a két őrlemény között azért elég nagy különbség van - a dió sokkal 'zsírosabb'... Én egyéb sütikben is sokszor használom a diós variációt, és eddig mindig tökéletes lett... Diós a piskóta pl. az Anyu féle húsvéti diós álom-ban is...
    A mákos piskótámban volt hozzáadott 12 dkg vaj, ebben a receptben pedig semmi hozzáadott zsiradék nincs...

    VálaszTörlés
  4. Hello, kókusz cukorral lehet helyettesíteni a xilitet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még sohasem használtam, de azt olvastam, hogy egy az egyben helyettesíti a cukrot... Az érdekes az, hogy nagyon sok helyen azt olvastam, hogy nem paleo...

      Törlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Kedves Brigi!sütés idejeről és hőfokról tudsz adni infót?
    Előre is köszönöm:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 180 fok, de az idôre nem emlékszem... Mindig fogvájóval ellenôrzöm a közepét...
      Üdv. Brigi

      Törlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  8. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés