2012. december 18., kedd

Mézeskalács










Hozzávalók:
25 dkg méz (én 12.5 dkg mézből és 12.5 dkg xilitből csináltam, mert kevés mézem volt itthon)
1 tojás
1 teáskanál őrölt fahéj
1/2 teáskanál őrölt szerecsendió
1 teáskanál őrölt szegfűszeg (nem volt szegfűszegem, így én 1/3 kiskanál gyömbért tettem bele)
50 dkg darált mandula

A mézet a tojással és a fűszerekkel alaposan kikeverjük, ehhez adjuk hozzá a darált mandulát, és jól összegyúrjuk. Ragacsos lesz és nehezen kezelhető, de sütőpapírra tettem megpróbáltam belőle hengertt formálni, feltekertem a sütőpapírt és jó hidegre tettem két három órára. Amikor állt és már megdermedt egy kicsit, akkor késsel szeleteket vágtam a hengerből, gombócot formáltam belőle és beletapsikoltam lapos pogácsa formára egy kivajazott tepsibe. 160 fokon kell sütni, amikor a szélein egy picit kezdett barnulni , én akkor vettem ki a sütőből. Xilites cukormázat készítettek a lánykáim hozzá, és bár megkötött és rajta maradt a minta, nem voltunk megelégedve a sima xilites máz kezelhetőségével. Így legközelebb a tojásfehérjés mázzal fogunk próbálkozni. Este megsütöttük, ma már nincs is belőle. Eddig ez a süti jött be nekik a legjobban!!!


2 megjegyzés:

  1. Kedves Brigi!

    Tojást esetleg lehet-e helyettesíteni fürjtojással?
    Tojásérzékeny kislány van a családban, a fürjtojást viszont megeheti.
    Köszönöm a választ!
    Szuper jók a receptjeid, sok finomságot készítettünk már tőled!
    Üdvözlettel:

    Márti

    VálaszTörlés
  2. Szerintem simán! Csak dupla mennyiségben tenném...
    Köszönöm a szép szavakat!!! Most már az Instagramra töltöm fel az új recepteket egy ideje. A @brigireformkonyha címen megtaláltok

    VálaszTörlés