2012. december 18., kedd

Rántott hús paradicsomszósszal





Tegnap este a család megszavazta a rántott húst, de mivel az hagyományos formában nem fér bele a paleo életmódba, gyorsan ki kellett helyette valamit találnom. Végignéztem mi minden van a kamrában, és a következőt tudtam összehozni:

Hozzávalók a rántott húshoz:
1 kg pulyka
3 tojás
1 csésze őrölt mandula
1 csésze reszelt parmezán

bors



A sütőt 230 fokra előmelegítjük. A tojásokat egy mély tányérban felverjük, teszünk bele sót, egy másik tányérban pedig összekeverjük az őrölt mandulát a parmezánnal és a borssal. Ebbe a száraz keverékbe én már nem tettem sót, mert a parmezánban lévő só szerintem bőségesen elég. A vékony hússzeleteket először a tojásba mártjuk, majd utána a mandulás keverékbe, utána pedig egy kivajazott tepsibe helyezzük, s amikor az összessel elkészültünk, akkor minden hús tetejére tettem még egy-két darabka vajat, mert nem terveztem sütés közben forgatni a húst. Akkor vettem ki, amikor arany színe lett.

Paradicsomszósz

Hozzávalók:
8 db paradicsom
1 hagyma
erős zöldpaprika - ha gyerekek is esznek, akkor sima tv paprika
4 gerezd fokhagyma
1/4 csésze olíva olaj
oregánó ízlés szerint
fél kiskanál só
bors
szárított zöldség - én vegetát tettem bele
bazsalikom ízlés szerint
1/2 csésze parmezán



A paradicsomokat kockákra vagdostam, egy teflon serpenyőbe tettem, rávagdostam a hagymát, paprikát és a fokhagymát, beleöntöttem az olívaolajat, majd megszórtam oregánóval, sóval és borssal. Közepes fokozaton főztem 30 percig, nagyjából addig amíg a paradicsom is jól átfőtt.

Ekkor beleöntöttem az egészet a turmixgépbe, még gyorsan hozzálöttyintettem a parmezánt,  jó alaposan összeturmixoltam. Visszaöntöttem a serpenyőbe, újraízesítettem, beletettem a bazsalikomot és már kész is volt!!!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése