2012. december 18., kedd

Zöldséges pulyka gombával


Tegnap úgy éreztem, hogy egy örökkévalóságot töltöttem a konyhában, de igazából nem. Csak nagyon álmosnak éreztem magam egész nap. Így a mai napra megfogadtam, hogy a konyha felé sem nézek, de aztán valahogy elkezdett járni az agyam, hogy "csak valami egyszerűt és gyorsat öszedobok". Az ebéd tényleg egyszerű lett, de mindössze negyven percem volt, hogy mindennel elkészüljek.

Hozzávalók a zöldséges pulykához:
70 dkg pulyka (lehet kevesebb is, de én most azt szerettem volna, hogy maradjon még egy étkezésre :))
3 nagy sárgarépa
2 gyökér
fél zellergumó, de ha kicsi a gumó, mehet bele egy egész is
két vöröshagyma
fél karalábé
két kanál majonéz

bors

A pulykakockákat mind egy serpenyőbe tettem, rávagdostam minden zöldséget, amit a hűtőben találtam, egy pohár vízzel felöntöttem, a tetejére tettem két kanál vajat, sót és borsot, leborítottam és közepes hőfokon hagytam főni.



 Mivel a párom azt szereti, ha a hús vajpuha, ezért én elég hosszú ideig főztem az egyvelegem, majd amikor jónak találtam a húst, levettem a tűzről. Igen ám, de nagyon sok volt még a lé, amit sajnáltam leönteni, de így meg túl híg volt, ezért a kaja 1/3-át, meg a serpenyőben lévő levet beleöntöttem egy turmix gépbe, hozzáadtam két kanál majonézt és jól összemixeltem. Visszaöntöttem a serpenyőben lévő maradék zöldséges pulykára, ismét ízesítettem és már készen is lett.

Szalonnás gomba:
10  fej gomba
10 szelet bacon szalonna




Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, a gombákat beletekertem a szalonnába, egymás mellé tettem a papírra és 200 fokon addig sütöttem, amíg a szalonna megpirult.

És a végeredmény:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése