2013. január 7., hétfő

Meggyes pite



Hozzávalók:


  • 2 pohár őrölt mandula
  • 2 csipet só :)
  • 2-3 evőkanál olvasztott kókuszzsír vagy vaj
  • 1 tojás

Összekeverjük a hozzávalókat, majd egy kerek tepsibe óvatosan nyomkodva szétterítjük. 


14-16 percig sütjük 180 fokon, egészen addig, amíg aranybarna nem lesz a tészta. Akkor kivesszük a sütőből és gyorsan elkészítjük a meggyes öntetet.

Meggyes öntet:


  • 35 dkg magozott meggy
  • 2 evőkanál víz
  • két evőkanál méz
  • 1 kiskanál zselatinpor

Összekeverjük a fentieket, majd kb. tíz percig közepes hőfokon kevergetjük, amíg szirupossá nem válik. Ráöntjük az aranybarnára sült tésztára. 

A tetejére tettem még a következőt:


  • 5 dkg szeletelt mandula
  • 3 dkg kókuszreszelék
  • 1 tojás

Ezt elkevertem, majd egyenletesen eloszlattam a meggyes pite tetején és még kb 15 percig sütöttem, így együtt. Akkor vettem ki a sütőből, amikor a tetején lévő mandula és kókuszreszelék elkezdett egy picit barnulni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése