2013. február 17., vasárnap

Csokis és lekváros linzer sütik



Sacikám kérte, hogy Valentin napra süssek szív alakú sütiket, mert lehet, hogy adna valakinek... Ígyhát előző éjjel nem unatkoztam.

Hozzávalók:

  • 2 1/2 pohár őrölt mandula
  • csipetnyi tengeri só
  • 1/2 pohár olvasztott vaj vagy kókuszolaj
  • 1/4 pohár méz
  • 1 evőkanál vanília esszencia
  • fügelekvár - persze bármilyen egyéb is lehet, de nekem most csak ez volt itthon
  • cukormentes csokoládé
Az őrölt mandulát összekeverjük a sóval, egy másik edényben pedig a vajat, mézet és a vanília esszenciát. A kétféle hozzávalót jól összekeverjük és összegyúrjuk, majd gombócot formálva és befóliázva, betesszük a mélyhűtőbe fél órára. 
Miután letelt a harminc perc, vegyük ki és tegyük a tésztát két darab sütőpapír közé és úgy nyújtsuk ki, kb. fél centisre a tésztát. Én három formát szaggattam a tésztából - kereket, szívet és kereket karimával.



A karimán belül lekvárt tettem, a szíveket és a köröket csak sütés után ragasztottam össze.



160 fokon sütöttem, amíg halvány aranybarnák nem lettek. Kihűlés után lekvárral összeragasztottam egy részét a formáknak, a másik részét pedig pár csepp vízzel, mikróban megolvasztott cukormentes csokival tapasztottam össze.
Konkrétan az összes sütit elosztották maguk között és bevitték uzsira a suliba és üres dobozzal jöttek haza... Azt kérték csak tőlem, hogy legközelebb az összeset csokisra csináljam :)


1 megjegyzés:

  1. Na hát ezt ma kipróbálom. Adok hírt róla, hogyan sikerült. Örülök a receptednek. Én datolya krémmel fogok ragasztani mert az van itthon most sok. :)

    VálaszTörlés