2013. október 16., szerda

Részeges pulyka






Hozzávalók:


  • Kb. 60 dkg pulyka, felszeletelve
  • Olívaolaj
  • Vaj
  • 3 darab paradicsom, felkockázva
  • 1 dl fehérbor vagy vodka
  • 1 dl kókusztejszín
  • 2 evőkanál frissen facsart citromlé
  • 1 nagy vöröshagyma felkockázva
  • Vegeta
  • Bors

Olívaolajat és vajat olvasztunk a serpenyőnkben - a mennyiséget nem tudom pontosan, de kb. egy nagy evőkanál vaj, és bőséges olívaolaj, mert én nem szeretem a száraz kajákat. Amikor a zsiradék felforrósodik, beletesszük a hússzeleteket és addig sütjük mindkét oldalát, amíg szép piroskás nem lesz. Én három adagban tudtam őket a serpenyőben kisütni. Amikor elérték a kívánt színt, kiszedjük őket egy tányérra, zsiradékot a serpenyőben hagyva, merthogy arra jön a fejérbor pár percig kavargatjuk, majd beledobjuk a hagymát és hozzáöntjük a citromlevet.
Visszatesszük a húst ebbe az öntetbe, vegetázzuk, ha kell borsozzuk is. Én egy pici vizet ekkor öntöttem hozzá, merthogy egy egy kis ideig még pároltam a húst fedő alatt - kb 5-8 percig.
Ekkor a húst ismét kiszedtem az előbbi tányérra :-) :-) :-)  majd a szafthoz hozzáadtam a felkockázott paradicsomot meg a kókusztejszínt, pár percig még kevergettem, majd a húst harmadszor is :-). beletettem a serpenyőbe és már kész is lett!!! 
Naggggyon finom




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése