2013. október 8., kedd

Sütőtök pite






Hozzávalók:

Tésztához


  • 1.5 pohár, vagyis 3 dl dió
  • Fél kiskanál sütőpor
  • 3 evőkanál olvasztott vaj
Töltelékhez

  • 6 darab datolya, mag nélkül
  • 1 pohár (2 dl) reszelt sütőtök
  • Csapott kiskanál fahéj
  • Gyömbér
  • Szerecsendió
  • 1.5 evőkanál olvasztott vaj
  • 1/4 pohár őrölt kókuszreszelék
  • 1/4 pohár őrölt mandula vagy brazil dió vagy amilyen dió van
  • 2 púpos evőkanál xilit


A tészta hozzávalóit nagyon alaposan összedolgozzuk, majd szilikonos vagy kivajazott tepsibe - kis kerek sütőformába tettem - belenyomkodjuk.
Aprítógépbe helyezzük a töltelék hozzávalóit, jó alaposan összeaprítjuk, majd a tésztára öntjük
180 fokon addig sütjük, amíg a tészta széle barnulni, ropogósodni kezd.


2 megjegyzés:

  1. Nahát, egy olcsó (ha sok ingyen diója van az embernek :D), egyszerű, tojástalan süti, ami még jó is? :D Most csináltam meg, nekem bejön, bár (szokásomhoz híven) tettem módosításokat. Reszelni nem szeretek, úgyhogy gyorsan puhára főztem a sütőtököt (érdekes módon csak a sütőben tart sokáig a puhulás, vízben vagy zsírban gyors), datolya helyett mazsolát használtam s azt is citrommal elkeverve raktam a már kész süti tetejére (citromos korszakom van). Nagyon jó, a dió kissé omlósan roppanós tésztát képez, amit nagyon szeretek. Muffinsütőben sütöttem, jó nagy lyukai vannak, teljesen jó kis kézbe fogható apró pitéket kaptam így :) Köszönet a receptért, ez még sokszor meg kell sütnöm a szép hosszú sütőtökszezonban :D

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszett, én meg elkészítem a te variációdat :-) :-) :-) Valóban, a sok sok diót úgy kaptam ajándékba egyik barátnőmtől :-) :-) :-)

    VálaszTörlés