2013. november 3., vasárnap

Birsalma süti




Tulajdonképpen a tegnapi Almás-mazsolás sütit fejlesztettem tovább - birsalmával, mazsola nélkül és turmixolva... És egy ici picit nagyobb méretben :)

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 7.5 dkg őrölt kókuszreszelék
  • 7.5 dkg őrölt zabpehely
  • 2 tojás



A töltelékhez
  • 4 birsalma, megpucolva, felkockázva
  • szegfűszeg
  • fahéj
  • 2-3 kanál xilit
  • fél citrom leve
  • víz (épp csak annyi, amennyi ellepi a birsalmát)
Sütés előtt


A töltelék hozzávalóit összedolgozzuk és ujjainkkal belenyomkodjuk a sütőformánkba.
A birsalmát feltesszük főni a fűszerekkel és a citrommal, valamint a xilittel és addig főzzük, amíg a birsalma teljesen megfő. Akkor a gyümölcsöt áttesszük a turmixgépbe egy kevés lével, majd a turmixolás során döntsük el, adagolunk e még hozzá vizet, vagy megfelel a sűrűsége. Én annyi vizet öntöttem vissza hozzá, hogy önthető legyen a massza.
A birskrémet a nyers tésztára öntöttem, még egy kis xilitet és fahéjat szórtam a tetejére és 170 fokra felmelegített sütőbe tettem és akkor vettem ki, amikor a tészta széle pirosodni kezdett.

Sütés előtt
Gabesz szerint egy kis tejszínhab illett volna még hozzá... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése