2013. november 24., vasárnap

Nagyon finom hagyma krémleves




Készítettem már néhányszor hagyma krémlevest, de még nem voltam egyiktől sem elragadtatva, de eeeeeeez... hát ez  isteni. Ezt a megadott mennyiséget készítettem el, de szerintem ez négyünknek kevés volt...

Hozzávalók:


  • 4 közepes fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 6 dl víz
  • vegeta
  • bors
  • szerecsendió
  • olívaolaj
  • vaj
  • 2 tojás sárgája
  • 1 dl száraz fehérbor
  • fél kiskanál utifűmaghéj (ha nincs, az sem baj, akkor adjunk hozzá kevesebb vizet, hogy meglegyen a sűrűsége a levesnek)
  • 2-3 evőkanál kókusztejszín
A vöröshagymát felkockázzuk, a fokhagymát szétnyomjuk és a vaj-olívaolaj keverékre dobjuk dinsztelni, nagyon alacsony hőfokon, mert sokáig kell párolni, de nem éghet meg a hagyma egy picit sem. 
Amikor jó sokáig főtt és szinte már pürésedik, akkor félrehúzzuk a tűzről és hozzáadjuk az útifűmaghéjat (ha van), összekeverjük, majd hozzáadjuk a vizet, fehérbort és fűszerezzük vegetával, orssal és szerecsendióval. Kb. negyed órát főzzük, majd leturmixoljuk. Nem kell feltétlenül leturmixolni, de az én Trixikém nem eszi meg a levest, ha látja, milyen sok benne a hagyma :)
Turmixolás után még visszatesszük a tűzhelyre, hozzáadjuk még a kókusztejszínt, valamint a 2 tojás sárgáját, amit jó alaposan elkeverünk a levesben, nehogy egyben főjön meg. Egyet még rottyantunk rajta és tálalhatjuk is. Reszelt sajttal nagyon finom, illetve pirított paleo kenyérrel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése