2014. január 26., vasárnap

Gesztenyés szilvás pite



A mélyhűtőben találtam natúr gesztenyepürét, ami még az aszaltszilvás-gesztenyés töltött pulykából maradt meg, meglepő módon volt még cukormentes csoki is itthon - a lányok biztosan nem vették észre, különben pillanatok alatt eltüntették volna :):):) Még nem ettem belőle, merthogy épp most sült ki, de azt biztosan tudom, hogy nyersen, közvetlenül a kikeverés után, pudingszerűen csokis élvezet volt a tészta. :)

Hozzávalók:

  • kb. egy csomag natúr gesztenyemassza
  • 2 púpos evőkanál xilit
  • 10 dkg cukormentes csokoládé
  • 10 dkg vaj
  • 3 tojás
  • két maréknyi magozott aszalt szilva
Vízgőzön megolvasztjuk a csokit a vajjal: Veszünk egy nagyobb és egy kisebb edényt. A nagyobba öntünk vizet, arra rátesszük a kisebbet. A kisebbe beletesszük a csokit és a vajat, bekapcsoljuk a főzőlapot és folyamatos kevergetés mellett megolvasztjuk az edény tartalmát. Amikor szép krémes és minden felolvadt, akkor félretesszük hűlni.




Közben a három tojás szétválasztjuk. Egyik edényben a sárgáját kikeverjük a két kanál xilittel, majd a tojásfehérjét kemény habbá verjük fel. A sárgájába beletesszük elmorzsolva a gesztenyét, és addig kevergetjük, amíg eltűnnek a gesztenyedarabok, s csak ezután keverjük bele óvatosan a tojásfehérjét. A tésztát beleöntjük egy vajjal kikent vagy papírral bélelt sütőformába és a tetejére szórjuk a szilvát. Én kanállal a szilvákat belenyomkodtam a tésztába, hogy sülés közben ne száradjon ki és keményedjen meg a szilva.




170 fokra felmelegített sütőben sütjük. Az időt nem figyeltem, hogy meddig sütöttem, csak villával ellenőriztem a közepét.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése