2014. április 2., szerda

Egy újabb fincsi almás pite





Most, hogy nagyban készülök a Vivicitta városvédő futóversenyre, minden másnap futok 7 km-t, a többi napon pedig 90 percet tornázok, amitől megnőtt a szénhidrát utáni sóvárgásom... Kénytelen vagyok sütni... Újra és újra :):):):)
Csak almám van itthon, így adva volt milyen sütit fogok készíteni. Ja, és a hétvégéről maradt fél csomag natúr, ízesítetlen gesztenymasszám, így azt is szerettem volna felhasználni.



Hozzávalók:

A tésztához:


  • Fél pohár (2 dl-es pohárral mértem) őrölt mandula
  • 3/4 pohár őrölt kókuszreszelék
  • fél csomag natúr gesztenyemassza
  • 2 evőkanál kókuszzsír
  • 2 tojás
A sütőt 175 fokra melegítjük. Amíg a kívánt hőfokot eléri, addig az összes tészta hozzávalót alaposan összedolgozzuk, majd egy sütőpapírral bélelt formába egyengetjük. Elég ragacsos, nem egyszerű szétteríteni a tepsiben. Használhatunk egy másik sütőpapírt felülről és azon át tapisgatni, úgy a kezünk is tiszta marad :)
A 170 fokos sütőbe betesszük a tepsinket és kb harminc percig sütjük, amíg a széle egy picit ropogossá nem válik.

Amíg a tészta sül, elkészítjük a gyümölcsös tölteléket:

A töltelékhez:

  • 4 alma, héjastól
  • 1-2 evőkanál vaj
  • 1 dl kókusztejszín
  • 1 evőkanál vanília esszencia
  • szerecsendió
  • fahéj
  • 2 púpozott evőkanál xilit
  • kevés víz
  • 1 csapott kiskanál útifűmaghéj
Az almákat felkockázzuk, majd a vajon feltesszük párolni. Pár perc után hozzáaadunk minden egyéb hozzávalót és addig főzzük, amíg az alma megpuhul, de nem kell agyonfőzni. Akkor vettem le a főzőlapról, amikor még volt leve, de már egy picit sűrűsödött. Akkor ráöntöttem a sütőből kivett tésztára és még tíz percre tegyük be a sütőbe. Pár órát jó állni hagyni, hogy az ízek összeérjenek - persze én most sem vártam ki a pár órát... :):):)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése