2014. április 7., hétfő

Fahéjas keksz




Még hat nap a Vivicittáig és ma is lefutottam a 7 km-t, plusz még emelkedőn sétáltam fél órát gyors tempóban... Elfáradtam és állandóan éhes vagyok :) Kellett egy újabb nasi :):):)

Hozzávalók:

  • 1 pohár (2 dl-es pohárral mérve) kókuszliszt
  • 1 pohár pürésített alma (én a sajtreszelőn reszeltem le a nyers almát)
  • fél pohár langyos kókuszolaj
  • 2 nagy evőkanál méz
  • 4 tojás
  • csipetnyi só
  • csapott kiskanál sütőpor
  • 2 kiskanál fahéj
  • 1 evőkanál vanília esszencia


Mindent összekeverünk jó alaposan, és öt percig állni hagyjuk a tésztát. A csokit eredetileg ezen a ponton terveztem belekeverni, de elfelejtettem, s ezért volt az, hogy miután kisült, akkor reszeltem rá a csokit a forró sütire.
A tésztából kis gombócokat formálunk, amiket a sütőpapírral bélelt tepsiben ellapítgatunk és 170 fokra felmelegített sütőben addig sütjük, amíg a széle pirosodni nem kezd. 


És íme, ami miatt sok süti fogy :):):):


4 megjegyzés:

  1. Isteni lett, nem volt ideje kihűlni!! :)

    Nálunk a család megérzi (és nem szereti) a kókuszízt (rajtam kívül ;) ), ezért kicsit változtattam:

    1 + 1/4 bögre mandulalisztből, 2 tojással, fél csésze kókuszolajjal készítettem.

    Ha esetleg másnak is hasznos lehet: az egy bögrényi almapüré nekem 2 almából jött ki. 170 fokon alsó-felső sütéssel 20-25 perc alatt lettek kész a kekszek.

    VálaszTörlés
  2. Örülök! És köszi szépen a plusz infót!!! Szép napot nektek!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Brigi :-)

    Elkészítettem a kekszet...hááát, valami isteni lett :-) Csak annyit változtattam rajta, hogy méz helyett xilitet tettem bele. Annyira örülök, hogy megtaláltam az oldaladat, szuper receptjeid vannak! Köszönöm, hogy megosztod őket :-) Nálunk is sok süti fogy, a futás miatt én is állandóan éhes vagyok, ráadásul cukorbeteg kis Keresztfiaimnak is tudok innen finomságokat készíteni :-)

    VálaszTörlés