2014. április 26., szombat

Lecsós pulykamell








Hozzávalók:

  • kb. 70 dkg pulykamell, kicsire kockázva
  • 6 paradicsom, felkockázva
  • 5 tv paprika, felkockázva
  • 4 vöröshagyma, felkockázva
  • 2 dl paradicsomlé
  • só, vegeta
  • bors
  • olívaolaj


A húst és a zöldségeket külön edényben készítettem, mert Gabeszom csak úgy szereti a pulykamellett, ha jó sokáig fől, én meg nem szerettem volna agyonra sütni-főzni a többi hozzávalót.
Szóval, egy teflon bevonatú edénybe olívaolajat tettem - jócskán, és arra dobtam rá a felkockázott húst. Megvártam, amíg minden egyes darab befehéredik, akkor felöntöttem annyi vízzel, ami ellepi, fűszereztem sóval, borssal, vegetáva, leborítottam egy fedővel és jóideig pároltam - szerintem volt az vagy 45-50 perc.
Közben egy másik edényben a hagymát olívaolajon megpirítottam, majd hozzáaadtam előbb a felkockázott paradicsomot, majd a paprikát is. Egy ideig így együtt pirítottam-pároltam őket, nem túl erős fokozatosan - fedő alatt rotyogott, engedett egy kis levet is. Sűrűn meg kell keverni. Ha már látszik, hogy puhul, akkor kikapcsoljuk és akkor adjuk a húshoz, amikor letelt az említett 45-50 perc. Adjunk hozzá 2 dl cukormentes paradicsomlevet, ha kell pici vizet is és pároljuk még egy ideig, hogy az ízek 'összefőjenek'. Ellenőrizzük a fűszerezést. Akkor jó, ha olyan szószos-szaftos...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése