2014. május 5., hétfő

Paleo meggytorta






Még mindig van paleo piskótám a mélyhűtőben, amit még anyu sütött nekem húsvétkor, meggyet is kaptam tőlük, így készítettem egy tortát, mert a hétvégén letekert balaton körüli 160 km igen csak kiéheztetett... Azt azért el kell itt mondanom, hogy a bringaútvonal menti kis boltok és büfék nagyon nem paleo pártiak :):):) 
A piskóta nem más, mint Anyu csokitortája, de azért ide másolom a hozzávalókat :)

Hozzávalók:

Hozzávalók a piskótához:
  • 8 tojás
  • 12 dkg xilit
  • 11 dkg őrölt kókuszreszelék
  • 11 dkg őrölt zabpehely
Hagyományos módon elkészítjük a a piskótát - a tojások fehérjét kemény habbá verjük, a sárgáját xilittel habosra keverjük, az őrleményeket hozzáaadjuk, ehhez még óvatosan hozzákeverjük a kemény habot a végén és 180 fokon, sütőpapírral bélelt tepsiben kisütjük a tésztát.



Hozzávalók a meggykrémhez:
  • kb. fél kiló meggy (én fagyasztottam használta, amit mikróban kiolvasztottam félig)
  • 5-6 evőkanál xilit
  • másfél kiskanál útifűmaghéj
  • 1 evőkanál vanília esszencia
  • 1 evőkanál cukormentes kakaópor vagy karobpor
  • 1 csapott kiskanál mézeskalács fűszerkeverék
  • fél citrom héja, reszelve
Mindent bedobáltam a turmixgépbe és alaposan összedolgoztam. Többször kóstoljuk meg a krémet, hogy elég édes legyen, mert én elfelejtettem megkóstolni és egy kicsit savanykás volt a kész torta... :)
Amikor kész, akkor ráöntjük a kihűlt piskótánkra és félretesszük, hogy a krém 'összeálljon'.




Tejszínhab:
  • 4 dl kókusztejszín
  • 2-3 evőkanál xilit
A tejszínből és a xilitből kemény habot mixerelünk, amit a málnakrémre öntünk.




Csokiöntet:


  • 10 dkg cukormentes csokoládé
  • 2 evőkanál vaj vagy kókuszzsír
Alacsony hőfokon megolvasztjuk a két hozzávalót, és amikor szépen elkevertük a vajdarabot, sima krémet kapunk, akkor ráöntjük a tejszínhab tetejére és 2-3 órára hűtőbe tesszük a tortát. A csoki nagyon szépen megkeményedik és fincsi ropogós lesz...






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése