2014. június 15., vasárnap

Paleo cseresznyés pite




Hozzávalók:

  • 1 1/2 pohár (2 dl-es pohárral mérve) őrölt kókuszreszelék
  • 3/4 pohár őrölt zabpehely
  • 4 evőkanál xilit
  • Fél csomag sütőpor
  • 3/4 pohár olvasztott vaj
  • 3 felvert tojás
  • 1 evőkanál vanília esszencia
  • 60-70 dkg cseresznye
Öntet:
  • 1/2 doboz kókusztejszín
  • 2 tojás
  • 1 evőkanál xilit


A sütőt 180 fokra felmelegítjük. 
A tészta hozzávalóit mixerrel alaposan összedolgozzuk. Egy kissé morzsálódós masszát kapunk, amit papírral bélelt formába nyomkodunk.
Erre tesszük rá a cseresznyét - annyit, hogy a tészta ne is látszódjon. Nem baj, ha levet enged, legalább nem lesz száraz a piskóta.
170 fokra felmelegített sütőbe tesszük, kb 45 percre.
Amíg sül a pite, összekeverjük a az öntet hozzávalóit, majd a negyvenöt perc letelte után, kivesszük a pitét, ráöntjük a kókusztejszínes öntetet és tovább sütjük. Addig, amíg az önteten is látszik, hogy átsült.
Gabesz még extra kért rá tejszínhabot :)

10 megjegyzés:

  1. Kedves Brigitta,

    Elkészítettem, annyi változtatással, hogy csak zabpelyhünk volt itthon, tehát abból készült, illetve nem cseresznye, hanem fagyasztott erdei gyümölcs és meggy került rá. Nagyon-nagyon finom lett. Ráadásul állagra és látványra is meggyőzte azokat is, akik nem rajonganak annyira az egészségesebb édességekért (sem). :-)
    Nagyon köszönöm, nagyon klassz recept!

    Üdv,
    Kriszta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszi soraidat, jól esett olvasni!

      Törlés
    2. Kedves Brigi!

      Nagyon megtetszett a recepted! Én sajnos pár hónapja sok mindent nem ehetek, így átalakítottam magamnak a receptet. Kihagytam a vajat és a tojásfehérjét, a tésztába pedig őrölt zabpelyhet és tönkölylisztet tettem fele-fele arányban, +szódabikarbónát és megbolondítottam egy kis darált-,és darabos dióval és sok fahéjjal. Vaj helyett kókuszzsír került bele zsiradékként ill.víz, hogy jobban összeálljon a tészta, mert a felvert tojássárgája kevés volt, hogy összefogja a tésztát. Cseresznyém nem volt, ezért meggyes pite lett. Kókuszból is kevés volt már itthon, de azért szórtam a meggy alá, hogy ne áztassa el hirtelen a tésztát. A tetejére kókusztejszín és xilites tojássárga keverék került. Nyilván jóval keményebb lett az egész, mint a Tiéd, de elhiheted, így is nagyon-nagyon finom lett!!! Egyből el is fogyott a fele:) Így Karácsony közeledtével nagyon örültem a receptednek! Most kezdem felfedezni a paleo sütéményeket, gyűjtöm a recepteket, mert nagyon szeretek sütni és Karácsonyra mindenki tőlem várja a sütiket...másnak süthetek cukrosat, stb., de magamnak nem. Hálásan köszönöm a receptet!:) Bea

      Törlés
    3. Jaj, de jó! Örülök nagyon! Remélem még sok sütit elkészítesz a blogról!!!

      Törlés
  2. Kedves Brigi,
    A kókuszreszelék az egy fél bögre, vagy egy és még egy fél bögre?
    Köszönöm a választ előre is! :)

    VálaszTörlés
  3. ..egy és még egy fél.....2,5 dl....nagyon fincsi almával is.....

    VálaszTörlés
  4. Most készül sárga és őszibarackkal vegyesen. Nyami. Múltkor nagy sikert aratott :) bár a kókusztejszínt kihagytam belőle.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon köszönöm a receptet, szuper jó! Egyszerű de nagyszerű, bár én szilvával és kókusz olajjal készítettem, nagyon finom lett! Remélem,holnap is ilyen finom lesz még! ( én xilit helyett eritritet használok)

    VálaszTörlés