2014. szeptember 15., hétfő

Káposztás tészta




Kollégista idők szép emléke ez az étel... Egyik éjjel káposztás tésztáról álmodtam és másnap már indultam is káposztát venni. A szervezetem jelezte mire vágyik! :):):):):)

Hozzávalók:
  • 1 egész fej káposzta - én először csak fél káposztából csináltam, mert aprítás után olyan soknak tűnt a mennyiség, de a párolás után igencsak összeesett az egész, végül épp, hogy ketten jóllaktunk belőle...
  • 2 púpos evőkanál eritrit
  • olívaolaj
  • só bors
A káposztát felaprítjuk - nekem nem volt kedvem összeszerelni a robotgépet, inkább késsel felkockáztam, majd besózzuk és megnyomkodva átforgatjuk. Kb. 20 percet hagytam így állni, majd a -mély serpenyőbe öntöttem olívaolajat. Nem tudom pontosan mennyit, de nem volt kevés - 7-8 evőkanállal biztosan. Az olajba beletettem az eritritet. Tudtam, hogy nem fog a hagyományos cukorhoz hasonlóan karamellizálódni, de azért én felhevítettem a kettőt együtt, kevergettem pár percig majd rádobtam a sózott káposztát. Egy kicsit pirítottam, átforgattam, majd kb. 1-2 dl vizet hozzáöntöttem és pároltam. amíg a víz elfőtt ás onnantól kezdve sűrűn kevergetve, nem túl magas hőfokon pirítottam. Elég sokáig tartott, mire úgy igazán összeesett a káposzta és kellemesen puha lett... Amikor már majdnem jónak találtam, ellenőriztem elég sós e, majd megborsoztam és még egy kicsit kevergettem.
Én paleo szezámlisztes tésztával, Gabesz durumlisztes tésztával ette. Azt mondta, sűrűbben is készíthetnék ilyet... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése