2014. szeptember 2., kedd

Paleo barackos-diós süti




Megmaradt két nagyon puha őszibarack és mivel senki sem környékezte meg, gondoltam kipróbálok vele egy sütit némi dióval... Nyersen is olyan finom a tészta, hogy alig tudtam abbahagyni a nyalakodást...

Hozzávalók:

  • 3 csík 70%-os, cukormentes csokoládé
  • két evőkanálnyi kókusztejszín
  • 1 nagy púpos evőkanál kókuszliszt
  • 2 evőkanál xilit
  • 2 tojás
  • 1/4 pohár (2 dl-sel mérve) olívaolaj
  •  nagy púpos evőkanál őrölt kókuszreszelék
  • csipetnyi só
  •  csapott kiskanál sütőpor
  •  evőkanál vanília esszencia
  •  kisebb marék dió, apróra vagdosva
  •  barack, felkockázva
A nyers tészta, sütés előtt

Első körben a csokoládét a tejszínnel mikróba tettem, hogy a csoki megpuhuljon. Azzal nem számoltam, hogy majd a mikróban 'felrobban'... Moshattam ki a mikrót... :) Szóval, alacsonyabb teljesítményen kell olvasztani a csokit.
Egy tálban minden hozzávalót összekeverünk és a csokis masszát a legvégén adjuk hozzá, amikor egy kicsit már kihűlt, nehogy a tojás a forró csokitól megfőjön :)
Egy ragacsos masszát kapunk, amit egy kis kerek, olajjal átkent formába öntünk és tűpróbával ellenőrizzük elkészült e... Talán olyan 20-25 percig sült... Valószínű ez sütőfüggő is, ezért legjobb ellenőrizni a süti közepét...



1 megjegyzés: