2014. szeptember 27., szombat

Paleo sütőtök muffin



Eddig még sohasem készítettem sütőtök muffint, meg voltam róla győződve, hogy nekem biztosan nem ízlene... De most, mivel a megsütött sütőtök nem volt valami édes húsú és nemigen fogyott, gondoltam, jó lenne felhasználni, még mielőtt megpenészedik. És azt kell mondjam, nagyon ízlik!!! Miközben ezeket a sorokat írom a tegnapi sütésről, ma már az újabb adag sül a sütőben :):):) Az alábbi adagból 15 db muffin jött ki.

Hozzávalók:

  • 4 tenyérnyi nagyságú sült tök belseje, kikaparva
  • 4 púpos evőkanál eritrit
  • 4 evőkanál puha vaj
  • 6 tojás, villával felverve
  • 1 evőkanál vanília esszencia
  • 4 púpos evőkanál kókuszliszt
  • 1 kiskanál fahéj
  • 1 kiskanál mézeskalács fűszerkeverék - ha nincs ilyen fűszerkeverék, akkor vegyesen tegyünk bele késhegynyi gyömbért, őrölt szegfűszeget és szerecsendiót
  • csipetnyi só
  • 1 kiskanál sütőpor

A felvert tojásokba belekeverjük a vanília esszenciát, vajat, a tökhöz pedig hozzákeverünk minden mást - eritritet, kókuszlisztet és a fűszereket is, valamint a sót és a sütőport. A két masszát összekeverjük és átkeverjük, majd kiadagoljuk a muffin formákba.
180 fokra felmelegített sütőben sütjük kb. 35-40 percig.



2 megjegyzés:

  1. Szia Brigi!

    Ha vaj helyett kókuszzsírt szeretnék használni, abból mennyit kell bele tennem? Folyékony vagy szilárd halmazállapotában kell kimérni?

    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Én ugyanannyit szoktam tenni...
    üdv. Brigi

    VálaszTörlés