2014. szeptember 2., kedd

Paleo töltött paradicsom








Kertünkben idén igencsak sok paradicsom termett - be is főztem belőle, főzésnél napi szinten használom, a szomszédoknak is bőven osztogattam és szerencsére még mindig sok van és állítólag addig terem, amíg nem jön a fagy...
Minthogy hihetetlen sok levest és mártást készítettem már belőle, gondoltam kipróbálom milyen a paradicsom töltve. Kicsit félve álltam hozzá, mert emlékszem egyszer nagyon régen, talán még gyerekkoromban készítettem töltött paradicsomot, és nagyon nem ízlett...
Ház ez most Gabesznak is nagyon bejött, a gyerekeknek inkább csak a töltelék jött be... a paradicsom húsa az én tányéromon kötött ki... :)

Nyersen, a tepsiben


Hozzávalók:

  • 8 közepes méretű paradicsom
  • 5 tojás
  • bors
  • reszelt sajt vagy parmezán
  • vaj
  • füstölt házi sonka, apróra és vékonyra vagdosva


A paradicsomok csumás felső részét vízszintesen levágjuk. Kiszedjük a belsejét - én erre a célra a fagyiszedő kanalat használtam és remekül bevált!!! A kikapart részt leturmixoltam és levest készítettem belőle :) De az egy másik recept lett... :):):)
A kikapart belsej\ paradicsomokat papírral bélelt tepsibe sorakoztattam, majd mindegyik aljára tettem sonkát - szerintem itt mindenki maga dönti el mennyit tesz belőle. 
A tojásokat egy tányérban villával felvertem, sóval borssal ízesítettem, reszeltem bele jócskán sajtot, hogy sűrű  állagú legyen a tojás - így könnyebb a paradicsomokba belekanalazni.
Tehát egyenletesen elosztva belekanalaztam a tojásos másszát a paradicsomokba, tettem mindegyik tetejére egy darab vajat és 180 fokra felmelegített sütőben 60-70 percig sütöttem. Tulajdonképpen a teteje szépen barnulni kezdett, a paradicsom pedig egy kicsit 'megadta' magát :)
Én magában ettem, a többiek főtt krumplival.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése