2014. november 2., vasárnap

Baracklekváros-habos süti





Az alapötletet ehhez a sütihez a life.hu-ról loptam, ahol Galambos Dorina készített egy habos sütit, amit én paleosítottam, mert bennem is régi emlékeket ébresztett a recept és a süti fotója...

Elsőre kis adagban készítettem csak el, mert nem tudtam, milyen is lesz a végeredmény...


Hozzávalók:

  • 5 dkg őrölt kókuszreszelék
  • 5 dkg szezámmag liszt
  • 2 tojás, szétválasztva
  • 10 dkg eritrit + 2 evőkanál
  • 1/2 citrom leve
  • fahéj
  • 1 kiskanál vanília esszencia
  • 2 evőkanál kókusztejszín
  • 1 púpos kiskanál sütőpor
  • 10 dkg vaj
  • 3 alma, lereszelve, kinyomkodva
  • cukormentes baracklekvár

A tojássárgáját a 10 dkg eritrittel mixerrel fehéredésig alaposan összedolgozzuk, majd hozzáadjuk  a vanília esszenciát, a fél citrom levét, a kókusztejszínt és a puha vajat. Ezt is szépen összemixereljük, majd óvatosan hozzákeverjük a reszelt almát, az őrölt kókuszreszeléket és a szezámmaglisztet, valamint a fahéjat.

Kivajazott tepsibe lapátoljuk a viszonylag sűrű masszát, majd 180 fokra felmelegített sütőben kb 35 percig sütjük - én megvártam, hogy  a tészta megkössön és egy kicsit elkezdjen pirosodni.
A tojásfehérjét két evőkanál eritrittel kemény habbá verjük.
Kivesszük a majdnem megsült piskótánkat a sütőből, megkenjük baracklekvárral, majd a kemény habot elsímítgatjuk a tetején és visszatesszük a sütőbe. Addig hagyjuk csak benn, amíg a hab el nem kezd barnulni...
Ha kihűlt, szépen szeletelhető. Valami isteni...

2 megjegyzés: