2014. december 14., vasárnap

Paleo kakaós keksz




Hozzávalók:

  • 1 és 3/4 csésze (2 dl-es) őrölt zabpehely vagy mandula liszt
  • 2 púpos evőkanál cukormentes kakaó
  • 2 púpos evőkanál karobpor (ha nincs karob, akkor ahelyett is két evőkanál kakaó)
  • 3/4 csésze méz
  • 1 kiskanál fahéj (lehet akár mézeskalács fűszerkeverék is)
  • 2 tojás
  • 1/2 csésze langyos vaj
  • 1 csapott kiskanál sütőpor vagy szódabikarbóna
  • (1 kiskanál útifűmaghéj - hozzáadva egyáltalán nem morzsálódik a süti)

A mézet tojással és a vajjal alaposan, habosra keverjük. Egy másik tálban a száraz hozzávalókat összekeverjük, majd a tojásos masszához fokozatosan adagoolva készre keverjük a tésztánkat.
180 fokra felmelegített sütőben, papírral vagy szilikonnal bélelt tepsiben 10-15 percig sütjük. Nagyon figyelni kell, hogy ne száradon ki túlságosan. 
Amennyiben őrölt zabpehellyel készítjük, akkor meg kell várni, hogy teljesen kihűljön, mert melegen és langyosan még nagyon morzsálódik.  Mandulaliszttel készítve ez nem fordul elő.

28 megjegyzés:

  1. és ha épp nincs itthon útifűmaghéj? elhanyagolható? vagy mivel helyettesíthető?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elhagyható, de akkor egy kicsit morzsálódósabb, de talán chia maggal helyettesíthető...

      Törlés
  2. Szia! Ez ropogósabb fajta keksz lesz ugye?

    VálaszTörlés
  3. Tojás helyett chia mag és útifű magkeverékkel lehet-e dolgozni? Reggelire klassz ötlet lenne a kekszecske. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem igen, de valószínûleg egy picit más lesz az íze...

      Törlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jo a recept,ez az elso amit innen készítettem,de szerintem végig fozom/sutom a palettát.
    Amit változtattam az csak azert volt mert ez volt itthon, őrölt lenmagot tettem meg hozza (utifumaghej helyett),es fele fele aranyban keszitettem,tabpehely es kókusz lisztbol.

    VálaszTörlés
  6. Remélem a többi recept is tetszeni fog!

    VálaszTörlés
  7. Szia! Nagyon tetszik a receptet! :) A kérdésem, hogy a vaj helyett kókuszolaj jó lehet? Köszi: Barbara

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. A kókuszolaj mindig mindenben jó választás!

      Törlés
    3. Nagyon köszönöm, akkor keverem is össze. Szerinted a mennyiség ugyanannyi legyen? Köszi!!!

      Törlés
  8. Szia! Ha méz helyett eritritet használok, akkor szerinted mivel helyettesítsem azt a nedves anyagot? Tojással, vajjal? Köszönöm előre is!

    VálaszTörlés
  9. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem semmivel, max ha nagyon száraznak találod az összeállított anyagot, akkor adj hozzá egy extra tojást vagy inkább egy-két evôkanál kókusztejszínt!

      Törlés
    2. Köszönöm, majd kipróbálom.

      Törlés
  10. Ez tetszik, kifogom próbálni :)

    VálaszTörlés
  11. Nos... én is elkészítettem ezt a kekszet. A megadott mennyiségek alapján egy elég híg masszát kaptam, ennek ellenére felét kis halmokban sütőpapírra kanalaztam. A sütőben az egész összefolyt egy téglalappá. Mivel puha volt, pohárral köröket szaggattam belőle, de konstatáltam hogy ez így nem okés. A tészta másik feléhez, ami még kisütésre várt, hozzáadtam még egy evőkanálnyi zabpehelylisztet, így más kicsit sűrűbb massza állaga lett, de ez már jó lett. Végül nekem teljesen puha maradt, nem lett ropogós keksz belőle, ellenben felfedeztem a tökéletes piskótatésztát, valami fantasztikus! Tulajdonképpen az egész recepthez nyugodtan lehet bőlére ereszteni a liszteket. Én vegyesen készítettem zabpehely és mandulalisztből. Nem tettem hozzá útifűmaghéjat, mert nem volt otthon, de tettem egy evőkanál chia magot bele. Kolleganőimmel megkóstoltattam ezt a "piskóta" tallért, nem mondtam meg mi ez. Azt vágták rá hogy piskóta :) :) Hát tekercset nem készítenék belőle mert sztem azért összetörne úgy, kicsit morzsálódós, de egy alaptésztának fantasztikus. Hát így lett a kekszből nekem piskótám :) Nagyon finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a részletes beszámolót!!! Úgy látszik elírtam a mennyiséget... Régen készítettem... ha újrakészíten, elkenôrizni fogom és javítom!

      Törlés
  12. Válaszok
    1. Részben igazad van, de azért olvasd el Paleokirály Mi a baj a mézzel címû bejegyzését is! Helyettesítsd a számodra megfelelô édesítôvel!

      Törlés
  13. Szerintem a zabpehely lisztre èrtette. Az szerintem sem pale, de a mandulaliszt igen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A zabpehely kompromisszumos megoldásként beépíthetô az étrendbe, a mézen folyik inkább a vita...

      Törlés
  14. Nagyon finom, gyorsan elkészül. Holnap törökmogyoróval is kipróbálom 😊Köszi a receptet😊

    VálaszTörlés
  15. Biztos finom, de nemcsak a méz, hanem a vaj miatt sem paleo.

    VálaszTörlés