2015. február 11., szerda

Paleo almás tekercs









Ez egy nagyon finom, jó rostos kis süti...

Hozzávalók:

  • 3 evőkanál őrölt kókuszreszelék
  • 3 evőkanál őrölt lenmag
  • 5-6 evőkanál olívaolaj
  • 1 kiskanál útifűmaghéj
  • 1/2 pohár őrölt zabpehely
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál karob
  • 1 evőkanál vanília esszencia
  • pici só
  • víz

  • olívaolaj a kenéshez
  • 2-3 alma, reszelve
  • 2 evőkanál eritrit vagy méz



    Az almán kívül minden hozzávalót összekevertem egy tálban. Ez így nagyon száraz volt, így apránként adagoltam hozzá a vizet, hogy egy gyúrt tészta állagot kapjak, amelyet utána két sütőpapír között, nyújtófával tudok nyújtani. Kicsit félreteszem a tésztát pihenni, hogy a benne lévő száraz anyag megszívja magát, és ha kell, akkor még egy kis vizet adok hozzá és csak ezután kezdem a két sütőpapír között nyújtani a tésztát. Egy ovális forma alakult ki. 
     Az alsó papír segítségével óvatosan - a tölteléket folyamatosan igazítva, feltekerjük a tésztát, roládszerűen. A rolád tetejét megkenjük olívaolajjal, majd kb. másfél centis darabokra felszeleteljük a sütit és fektetve, mint a kakaóscsigát, beletesszük egy papírral bélelt tepsibe. A tetejét tetszés szerint megszórhatjuk még eritrittel vagy mézzel. Én nem tettem, csak fahéjjal beszórtam.
    180 fokos sütőben sütöttem. Azt hiszem egy kicsit túlsütöttem - a legteteje jóóó ropogós lett, de még így is isteni volt!!!
    Bonyolultnak tűnik leírva, de ez egy nagyon rövid idő alatt elkészíthető egészséges desszert!




    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése