2017. május 15., hétfő

Öt év távlatából... II.




Az új életmód pozitív hatásai szárnyakat adtak és lelkes is voltam, de mint már az első részben említettem, kezdett a táplálkozásom nagyon monoton lenni és sóvárogtam a "rendes" ételek után. Az interneten találtam néhány amerikai weboldalt, ahol a paleo ételek fotói nagyon csábítóak voltak, de egy rakás számomra ismeretlen hozzávalóról olvastam, amiről szent meggyőződésem volt, hogy Magyaroszágon nem kapható: nyílgyökér liszt, útifűmaghéj, mandula liszt, stb... Miután sikerült egy-két egyszerűbb receptre is rábukkanni, elkezdtem főzni, majd jöttek a saját ötletek. Elkövettem sokszor azt a hibát, hogy a hagyományos ízeket akartam reprodukálni paleo-ban és nagy csalódás ért, amikor megkóstoltam az ételt - sem állagra, sem ízre nem volt olyan. El kellett engednem azt a görcsös igyekezetet, hogy ugyanolyat alkossak, mint a hagyományos magyar konyha.

Amikor végre elfogadtam, hogy ízben újat keresek és bár más lesz, de tetszeni fog, valahogy jöttek az ötletek és sok minden még a gyerekeinknek is tetszett és azt vettem észre az alkotás-őrület során, hogy amennyiben nem jegyzetelem le a recepteket, el fogom őket felejteni. Először füzetbe kezdtem írogatni, de sajnáltam, hogy nem tudtam a száraz szöveghez fotót is tenni, hogy emlékezni tudjak, hogyan is nézett ki a kaja. Ekkor Gabeszom javasolta, hogy készítsek online receptkönyvet magamnak, ahova fotóstól, szövegestől fel tudok mindent tenni és bármikor előkereshetek bármit! Az oldal html részét természetesen ő alkotta meg, én csak felsoroltam neki a számomra fontos szempontokat: legyen átlátható az oldal, külön témakörökkel (leves, húsétel, zöldségétel és desszert) és ne csak ételcímmel, hanem ételcímmel és fotóval legyen ellátva a tartalomjegyzék, hogy könnyebb és gyorsabb legyen a keresés! Így indult.

Ekkor Budapesten már gombamód szaporodtak a Paleo boltok és online webshopok, bármit be tudtam szerezni - csak az ember pénztárcája szabott határt a megrendeléseknek :) Elkezdtem a paleo lisztekkel is ismerkedni - kicsit továbbmerészkedtem az őrölt zabpelyhen és kókuszreszeléken túl. Bővültek a lehetőségeim, egyre változatosabban étkeztem. Ezekben a hónapokban nagyon szigorúan betartottam minden szabályt, de kb. fél év után kezdtem "elfáradni" a kétfelé főzésben: nekem paleo, a családnak hagyományos konyha... Gyakorlatilag éjjel-nappal főztem :) Konyhaundorom lett. Ismét odalyukadtam ki, hogy csak saláta-sült hús, gyümölcs vonalon mozogtam...

Ráadásul, elkezdett a kávé nagyon-nagyon hiányozni. Persze, megpróbáltam kókusztejjel, meg mandulatejjel, de a hagyományos kávé íze hiányzott, az, amilyen csak a tehéntejjel tud lenni... És meginogtam, tejjel ittam a reggeli kávémat. Tudom, másnak ez röhej, de nekem nagyon erős lelkiismeret furdalásom volt, mert semmit sem szeretek fél gőzzel vagy linkeskedve csinálni... És ez mellé még az imádott tejföl is be-be csúszott időnként. Nagyon megviselt :):):)

De a tej és tejföl megbosszúlta magát...
Folyt.köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése