2017. május 25., csütörtök

Szülinapi epertorta




Készülök a holnapi szülinapomra - biztos, ami biztos alapon, legyen paleo csemege :):):) Nem új recept, de aktuális :)


Hozzávalók a piskótához:

  • 8 tojás
  • 12 dkg xilit vagy eritrit
  • 11 dkg őrölt kókuszreszelék
  • 11 dkg őrölt zabpehely
Hagyományos módon elkészítjük a piskótát - a tojások fehérjét kemény habbá verjük, a sárgáját a xilittel habosra keverjük, az őrleményeket hozzáadjuk, majd ehhez óvatosan hozzákeverjük a kemény habot a végén és 180 fokon, sütőpapírral bélelt tepsiben kisütjük a tésztát.




Hozzávalók a töltelékhez és a tejszínhabhoz:


  • jó sok eper - én egész epreket állítgattam egymás mellé telis tele, a piskóta tetején
  • cukormentes eper vagy szilvalekvár - én szilvával készítettem
  • 6 dl kókusztejszín
  • 3 evőkanál xilit vagy eritrit


A kihűlt piskótát megkentem szilvalekvárral - se nem túl vastagon, se nem túl vékonyan. Ha jól emlékszem, olyan 3 nagy evőkanálnyi ment rá. A lekvárra rakosgattam az epret csúcsos részével felfelé, majd a kemény habbá felvert kókusztejszínt rákanalaztam az epres piskótára. Fogyasztásig hűtőben tároltam. 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése