2017. július 27., csütörtök

Brnoi gasztro-paleo tapasztalatok




Kb. másfél napot töltöttünk Brnoban, de meglepődve tapasztaltam, hogy az amszterdami kiruccnásunkhoz képest, itt sokkal több olyan helyet találni, ahol egy paleos, cukorbeteg, diétázós, glutén- és laktózérzékeny, stb. jól lakhat. A másfél napba szigorúan csak a belváros, vagyis az óváros fért bele. Hogy a város külsőbb részein milyen az ellátottság, azt nem tudom.
Én mint turista, az alábbi helyeken ettem.




1. A központ piacterén lévő Salaterie nevű helyre kétszer is elmentem, mert nagyon finom volt minden, nagy volt a kínálatuk (leves, paleo fagyi, smoothie, saláta, frissen facsart 100%-os gyümölcs és zöldséglevek, chia-pudingok, stb.).
Először aszalt paradicsomos, fetás salátát ettem kaliforniai paprikával és zöldsalátával, hozzá pürésített, fűszerezett quinoa szósz járt. Desszertnek mangós, gránátalmás chia pudingot választottam.

2. Visszatértem délután is erre a helyre - szeretem a jól bevált dolgokat :) 
Csirkesalátát ettem, pirospaprika szósszal, paradicsommal, paprikával, zöldsalátával és szőlővel. 
Desszertnek chia pudingot vettem, de ezúttal kakaós-banános-kókszreszelékes ízesítéssel és elmondhatatlanul finom volt, ízletes és könnyű. Százszor jobb volt, mint a korábbi mangós, pedig az is tetszett!



3. Találtam ezen kívül a piac mellett egy jó kis helyet Sklizeno néven, ami nem csak étteremként funkcionál, hanem bolti részlege is van, tele jobbnál jobb paleo és cukormentes finomságokkal.


Nagyon finom kecskesajtos céklasalátát ettem, de itt  - bár szépen tálalva, de nagyon kicsik voltak adagok. Kénytelen voltam aszalt gyümölcsös desszertet is venni, mert szó szerint éhes maradtam. :):):)

4. És maradt még egy hely, ami ugyan nem Brnoban van, hanem hazafelé úton Szlovákiában, Malacky nevű helyen az autópálya mentén. Jót ettünk, jó hangulatú volt. Szépséghibája, hogy semmilyen idegen nyelvet nem beszélnek - mutogatnunk kellett. 


Alapvetően hagyományos a konyhájuk, de lehetett találni nekem valót is, némi feta és juhsajt kompromisszummal :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése