2017. augusztus 17., csütörtök

Olasz paradicsomszósz




Sok paradicsom terem szerencsére az udvarunkban, s miután néhány üveggel eltettem télire, most gondoltam készítek egy sűrű, csupa zöldség paradicsomszószt.

Hozzávalók:

  • olívaolaj
  • kb. 12 közepesen nagy paradicsom, megmosva, félbevágva, kicsumázva
  • 1 lilahagyma
  • 3 szál újhagyma, felkarikázva
  • 2 sárgarépa, felkarikázva
  • 1 fehérrépa, felkarikázva
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 marék petrezselyem (én a fagyasztóból vettem ki)
  • oregánó
  • 5-6 levél friss bazsalikom (ez is a kertecskénkből :):):)
  • 150 gr sűrített paradicsom
  • 1 marék aszalt paradicsom (Lidl-ben vásároltam)

A paradicsomokat turmixgépen alaposan összeturmixoljuk, majd egy lábasban feltesszük főni. 
Közben egy serpenyőben felhevítjük az olajat, beledobjuk a hagymákat és a sárgarépát a fehérrépával. Amikor a hagyma üvegessé válik, hozzáadjuk a fokhagymát és petrezselymet, majd 2-3 percig még főzzük együtt. Ezután sózzuk és borsozzuk, hozzáadjuk a bazsalikomot és az oregánót, majd jön a sűrített paradicsom, aszalt paradicsom is. Ezután a turmixolt paradicsomot is hozzáöntjük és ellenőrizzük a fűszerezést. Ha kell még só vagy bors, pótoljuk.

Nagyon finom reszelt mozzarellával és parmezánnal is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése