2017. szeptember 12., kedd

Az eddigi legjobb olasz paradicsomleves




Ez a leves a LEGjobb paradicsomleves!!! Ízre, illatra tiszta Italia! Sacival mindketten három-három tányérral megettünk - egyszerűen imádjuk az olasz konyhát! Csak azt sajnálom, hogy a paleo miatt nekem kimarad az igazi olasz pizza... De arra is ki kell majd valamit találni :):):)

Hozzávalók:

  • 10-12 darab közepes méretű paradicsom, felkockázva
  • egy kb. 10 cm-es póréhagyma-darab (én a fehér részét tettem bele), felkarikázva
  • 3 közepes méretű vöröshagyma, felszeletelve
  •  2-3 nagy méretű fokhagyma gerezd, felszeletelve
  • 1 kaliforniai paprika, felkockázva
  • 1 evőkanál vaj (hidegen mértem)
  • olívaolaj
  • 1 marék friss vagy fagyasztott baszalikom
  • 1 marék friss vagy fagyasztott petrezselyemzöld
  • 4-5 darab aszalt paradicsom, felszeletelve
  • oregánó
  • bors
  • adalékmentes ételízesítő

Olaj és a vaj keverékén megfonnyasztjuk a hagymát a póréhagymával, majd rádobjuk a kaliforniai paprikát, fokhagymát, 4-5 percig pároljuk, majd rádobjuk a paradicsomot is. Pár perc után szórjuk rá a petrezselymet, baszsalikomot, oregánót, vegetázzuk, borsozzuk és adjuk hozzá még az aszalt paradicsomot. Közepes hőfokon főzzük 10-15 percig, majd pürésítsük. Valamiért a botmixer nem akarta szépen pürésíteni, ezért átöntöttem a  turmixgépbe. 
Visszatettem, felforraltam, adtam hozzá 2 púpos evőkanál parmezánt. 
Aki szereti (kókusz)tejszínt is adhat hozzá, de anélkül is mennyei!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése