2017. szeptember 20., szerda

Körtés zellerkrémleves




Kicsit tartottam attól, hogy a család kiakad a recept miatt, de én voltam a legjobban megdöbbenve, amikor Gábor mondta, hogy ez egy tényleg nagyon finom leves :) A receptet egyébként a Mentes Konyha újságból szó szerint kitéptem, úgyhogy bár ott volt valószínűleg valamelyik korábbi oldalon, hogy ki volt a séf, azt sajnos nem néztem meg, az újságot pedig már kidobtam, miután minden nekem tetsző recept oldalt kivettem belőle :):):):)

Hozzávalók:

  • 3 evőkanál olaj
  • 1 nagy fej vöröshagyma, apróra felkockázva
  • 1 nagy gerezd fokhagyma
  • 1 cm friss gyömbérdarab, nagyon apróra vagdosva
  • kb. 40-50 dkg zellergumó, apróra felvagdosva
  • 2 félkemény Vilmos körte, felkockázva
  • víz vagy alaplé
  • frissen őrölt bors
  • késhegynyi szerecsendió
  • friss lime lé
  • pár szelet pirított bacon
  • csipetnyi eritrit
  • 3 evőkanál pirított dióbél

Egy lábosban közepes lángon olajat hevítünk, rádobjuk a hagymát, finoman sózzuk, szerecsendióval ízesítjük. 3-4 percig pirítjuk, majd ráreszeljük a fokhagymát és a gyömbért. További 1 percig keverjük. Hozzáadjuk  a körtét és a zellert, majd felöntjük alaplével vagy vízzel. Lefedve, forrástól számított 17-18 perc alatt készre főzzük, majd botmixerrel vagy a turmixgépben pürésítjük. Ellenőrizzük elég sós és borsos e és adunk hozzá egy kiskanálnyi lime levet.

Egy teflon edényt felforrósítunk, egy icipici olíva olajat öntünk bele, majd elkezdjük pirítani a bacon szeleteket. Én a felaprított dióbelet is mellédobtam és a bacon zsírjában pirítódott az is. A diót hamarabb kiszedtem, a bacon meg amikor már szépen ropogósra, pirosra sült.

Nagyon finom, ízletes őszi leves!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése