2017. szeptember 28., csütörtök

Paleo kelkáposztás karfiolleves




A minap, amikor rakott kelkáposztát készítettem, jócskán megmaradt a párolt kelkáposzta levélből, így azt most felhasználtam levesbe.

Hozzávalók:

  • 1 fej karfiol, feldarabolva
  • 2 fej vöröshagyma, felkockázva
  • 2 nagy gerezd fokhagyma
  • párolt kelkáposzta levél, felvagdosva (kb két maréknyi)
  • olívaolaj
  • szerecsendió
  • bors
  • víz
  • 1-2 dl kókusztejszín
A vöröshagymát olívaolajon üvegesre pároljuk, majd rádobjuk a fokhagymát. Két perc múlva beletesszük a feldarabolt karfiolt is, együtt 1-2 percig pároljuk, majd felöntjük vízzel és fűszerezzük (én sűrűre készítem a krémleveseket, így épp csak annyi vizet adtam hozzá, hogy ellepje). A kelkáposztát csak akkor tettem bele, amikor már a karfiol is megpuhult, merthogy az enyém már meg volt párolva. Ha nyers kelkáposztát használunk, akkor azt a karfiollal egyszerre tegyük az edénybe.
Amikor a karfiol megpuhult, beledobtam a kelt is, egyet forraltam rajta, majd leturmixoltam az egészet.
Hozzáadtam a kókusztejet, még egyszer felforraltam és már kész is volt. 
Nagyon finom magában is, de sült hússal, pirított quinoával is nagyon jó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése