2017. szeptember 23., szombat

Zsályás gombakrémleves




Egy régi újságkivágásra futottam rá a fiókban, azon volt ez a recept - minimálisan változtattam rajta :) mindig annak megfelelően, hogy éppen mim van itthon.
 Bármilyen újságot kapok vagy olvasok, mindig kivágom azokat a recepteket, amik nagyon tetszenek vagy a fotón csábító a kaja :) Elég sok ilyen papírfecni van a fiókban, eltart egy ideig, amíg mindet elkészítem...

Hozzávalók:

  • 1 nagy fej vöröshagyma, apróra felkockázva
  • 2 nagy gerezd fokhagyma, zúzva
  • olívaolaj
  • kb. 40 dkg gomba, párolva
  • szárított zsálya
  • fél dl száraz fehérbor
  • bors
  • 2 dl kókusztejszín
  • 3 evőkanál reszelt parmezán
A kivágott recept :)

Az apróra kockázott vöröshagymát a fokhagymával együtt olívaolajon megpároljuk. Amikor már üveges, dobjuk rá a párolt gombát és a kiskanálnyi szárított zsályát. Ezután sóval és borssal ízesítsük, majd öntsük rá a bort, illetve vizet. Annyi vizet adtam hozzá, hogy éppen ellepje - nem szeretem, amikor túl híg a krémleves. Utólag mindig tudok hozzá még vizet adni, ha túl sűrűnek találom, de olyan is előfordult, hogy a levesnek indult dologból végül szósz lett :):):)
Adjuk még hozzá a kókusztejszínt és további 10 percig főzzük, majd pürésítsük. Tegyük vissza a krémlevest, kanalazzuk bele a parmezánt, majd egyet forraljunk rajta és kész is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése