2017. október 11., szerda

Paleo cukkinis karfiol krémleves




Egy hét távollét alatt szó szerint kiéheztem a saját főztömre :) Alig vártam, hogy újra alkothassak és jókat ehessek!!! A tegnapi leves olyan kis adag lett, hogy szinte kinéztük egymás szájából, ezért most extra nagy adaggal főztem, hogy jó pár alkalommal ehessünk belőle. Sacival alkalmanként 2-3 tányérral is betolunk belőle!!!

Hozzávalók:

  •  jó nagy karfiol, felvagdosva kisebb rózsákra
  • 1 nagy sárgarépa, felszeletelve
  • 1 tv paprika, felkockázva
  •  2 közepes vöröshagyma, felkockázva
  • 2 gerezd fokhagyma, apróra vagdosva
  • 1 nagyobb cukkini felkarikázva
  • 1 fehérrépa, felszeletelve
  • olívaolaj
  • kömény
  • bors
  • vegyszermentes ételízesítő
  • őrölt szerecsendió
  • 3 evőkanál reszelt parmezán
Miután mindent felaprítottunk (olyan nagyon apróra nem kell, mert úgyis le lesz turmixolva az egész), tegyünk egy jó nagy edénybe olívaolajat, dobjuk rá az össz zöldséget és 4-5 percig, sűrűn kevergetve pirítsuk, majd öntsük fel vízzel.
Én annyi vizet öntöttem rá, hogy éppen ellepje a zöldségeket, így se nem sűrű, se nem túl híg lett - pont krémleveses :)
Amikor felöntjük vízzel, adjuk hozzá a fűszereket. Minthogy a mennyiség is nagyobb, jócskán kell bele a fűszerekből. Lefedve, alacsony hőfokon főzzük, amíg a zöldségek megpuhulnak. Ekkor turmixoljuk össze, ellenőrizzük a fűszerezést, hogy megfelelő e, adjuk hozzá a parmezánt, egyet forraljunk rajta és már kész is!
Ha valaki még krémesítené, mehet bele (kókusz)tejszín is.
Én magában ettem, Saci sajtos pirítóssal, mert azt mondta úgy a tuti :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése