2017. október 11., szerda

Mennyei paleo spenótos-gombás csirke




Huh, ez valami leírhatatlanul finom étel! Holnapra is terveztem, hogy marad belőle és majd nem kell ebédet főznöm, de annyira bejött mindenkinek, hogy egy csepp sem maradt belőle!!!

Hozzávalók:

  • 1 kg csirkemell filé, felkockázva
  • 0.5 kg gomba, felszeletelve
  • Vaj
  • 4 evőkanál sűrű kókusztejszín
  • Bors
  • Színezék és na-glutamát mentes ételízesítő
  • 2 nagy gerezd fokhagyma
  • Olívaolaj
  • 1 csapott evőkanál nyílgyökérliszt
  • 40 gr parmezán
  • 2 nagy marék spenót (ez nem a főtt bolti volt, hanem, amit én nyersen, levelesen lefagyasztottam... a bolti tömörebb talán, abból egy maréknyi is elég)
  • Víz

A gombát egy serpenyőben vajon, sózva addig pároljuk, amíg a leve teljesen el nem fő.
Egy másik serpenyőben a felkockázott csirkemellett vaj és olívaolaj keverékén addig sütjük, amíg el nem fő teljesen a leve, akkor felöntjük vízzel, sózzuk és borsozzuk és a víz elpárolgásáig főzzük.
Egy harmadik edényben két evőkanál vajat (hidegen mértem a vajat, púpos kanállal), felolvasztunk, hozzáadjuk a két gerezd  zúzot fokhagymát, 3-4 percig főzzuk nem túl erős hőfokon, hozzáadjuk a parmezánt és a négy evőkanál kókusztejszínt és a spenótot,  3-4 percig összefőzzük, majd hozzáadjuk a csapott evőkanál nyílgyökérlisztet, és addig főzzük, amíg a mártás be nem sűrűsödik. 
Összekeverjük a gombát, a húst és a mártást, egyet rottyantunk rajta és kész is. Én magában ettem, a többiek főtt penne tésztával :)
Most gondolkodhatom azon, hogy holnap ebédre mit főzzekma gyerekeknek :):):):):)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése