2017. november 29., szerda

Karácsonyi kókuszgolyó :)





Ez nagyon nem kókuszgolyónak indult... A neten keresgéltem zabpelyhes mézeskalács recept után. Egyet találtam is, elkészítettem mindent a mérce alapján, szép is lett, de sajnos a megadott cukormennyiség nagyon kevés lett (szokásomhoz híven elfelejtettem megkóstolni) - íztelen lett az egész... Minthogy alapvetően egy puha mézeskalácsról volt szó, gyorsan szétmorzsoltam és tuningolva készült belőle egy karácsonyi ízű-illatú kókuszgolyó! Nagyon finom a végeredmény 😀😀😀 Ezért úgy gondoltam a jövőben egy lapként megsütöm a mézeskalácstésztát és abból készülhet a golyó, mert a lányoknak nagyon bejött ez az íz!!! :)

Hozzávalók a tésztához:

  • 18 dkg őrölt zabpehely
  • 9 dkg darált mandula
  • 3 dkg olvasztott kókuszzsír
  • 2 tojássárgája
  • 10 dkg eritrit ( a recept csak 10 grammot jelölt meg és én bedőltem :))
  • csipet só
  • 1 dkg mézeskalács fűszerkeverék
  • fél kiskanál szódabikarbóna
  • 1 dl kókusztej
A hozzávalókat összegyúrjuk és 180 fokon megsütjük a kinyújtott, 3 mm-re nyújtott tésztát. 



A kihűlt tésztát elmorzsoljuk, hozzáadunk egy evőkanál cukormentes kakaóport, egy evőkanál vanília esszenciát és hozzáadunk két evőkanál cukormentes lekvárt és összegyúrjuk. Gombócokat formálunk belőle, megforgatjuk kókuszreszelékben és kész is a mézeskalácsnak indult kókuszgolyó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése