2017. november 19., vasárnap

Mennyei rozmaringos-fokhagymás kacsamell




Az elmúlt napokban kaptam pár levelet azzal a kérdéssel, hogy mostanában vajon miért nem készítek olyan sok desszertet, sütit, mint régen... A helyzet az, hogy részben el is teltem az édességgel, másrészt a paleo és a reformkonyha nem (csak) az édességről szól! Én is abba a hibába estem régen, hogy azt gondoltam, elég ha diétásabb vagy cukormentes a sütim és akkor már akármennyit, akármikor ehetek... Hát sajnos nem így van! Pont abban az időben a paleo mellett még híztam is :) A kalóriaértéke a paleo és mentes sütiknek is megvan, csupán egészségesebb hozzávalókból készülnek.
Manapság inkább főzök fincsi leveseket, mártásokat és húsfinomságokat, s könnyedén tartom a súlyom. Ha megkívánom, sütök édességet, de kevesebbet és mértékkel fogyasztom.

De térjünk át a fotón látható fincsiségre :) Ma Gabeszom meglepett ezzel a nagyon, de nagyon finom fogással! Mit mondjak, Sacival egymás elől kapkodtuk el a szeleteket 😊😊😊


Hozzávalók:

  • 2 db kacsamell, bőrével
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 szál friss rozmaring
  • bors
Sütőbe-helyezés előtt

A sütőt 200 fokra előmelegítjük.
A kacsamelleketn a bőrt bevagdossuk úgy, hogy a húst ne vágjuk meg, sózzuk, borsozzuk mindkét oldalukat, majd bőrükkel lefelé egy száraz serpenyőbe tesszük és 7 percen át sütjük (mi a 9 fokozatból a 7-sen). A 7 perc letelte után megfordítjuk és 5-6 perc alatt azt az oldalt is átsütjük. 


A kacsamelleket áttesszük egy kisebb méretű tepsibe, bőrös résszel felfelé, amire rányomjuk a két szétnyomott fokhagyma gerezdet és megszórjuk rozmaring levélkékkel és rálocsoljuk a serpenyőben maradt kacsazsiradékot. 
Behelyezzük a meleg sütőbe és 20 precig sütjük.
Amikor kivesszük, hagyjuk 10 percig állni és csak azután szeleteljük fel!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése