2017. december 11., hétfő

Nagyon finom paleo vaníliás chia keksz




Hú, de hosszú lett a cím, azért, hogy minden fontos infó beleférjen :)
Ez nagyon, de nagyon finom lett - vanília illatú, puha, könnyű, de nem morzsálódós! Nagyon megéri ez a futóversenyre felkészülés - ehetek sütit, nem kell extra odafigyelni. Természetesen ez most indokolt, kell az energy 😀😀😀 (tényleg...) Ez a recept találomra készült, de ott volt mellettem a papír és a ceruza és írogattam, miből mennyit teszek - döbbenet, mennyit csúnyult a kézírásom, amióta szinte csak laptopon, telefonon és tableten írogatok... Ez szomorú :)
Ez messze túlszárnyalja a Paleo linzert, pedig attól  is szétcsúsztam...



Hozzávalók:

  • 1 púpos evőkanál kókuszliszt
  • 4 púpos evőkanál mandulaliszt
  • 1 púpos evőkanál nyílgyökérliszt
  • 1 púpos evőkanál chiamagliszt (lehet őrölt chiamag is)
  • 1 kiskanál vanília esszencia
  • 1 tojás
  • 2 púpos evőkanál őrölt kókuszreszelék
  • 4 púpos evőkanál eritrit
  • 2 púpos evőkanál kókuszzsír (az enyémet benn tartom a konyhában, de nem folyékony most. Amennyiben folyékony, abból mehet 4-5 evőkanál)
A sütőt melegítsük elő 170 fokra.
Minden hozzávalót keverjünk össze. Kókuszzsíros kézzel kis gombócokat formáltam és azokat lapítgattam el. De a tészta állaga alapján, simán ki lehetett volna nyújtófával nyújtani és formával kiszaggatni. Este volt már, és moziba mentünk, nem volt időm ezt végigcsinálni, de karácsonykor tuti így teszek. :)
12 percig sütöttem. A lényeg, hogy a szélei épp, csak kezdjenek el pirulni. Így még puha marad, és nem lesz száraz a keksz. 
Imádom!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése