2017. december 20., szerda

Narancsos keksz




Ez a recept csak azoknak fog tetszeni, akik szeretik a szárazabb kekszeket. Gyerekkoromban is szívesebben ettem a sima Albert kekszet, vagy a dán vajasakat, mint a krémmel összeragasztott kekszcsodákat. Ebben a kekszben erősen érződik a narancs héjának és levének köszönhetően a narancs íze, aromája.  Ma megerőltető gyaloglásban volt részem, tudtam, hogy kell majd energia bőven, így előtte ezt az egész adagot egy ültömben megettem 😀


Hozzávalók:

  • 1,5 csésze mandula liszt (3 dl)
  •  1/4 csésze kókuszliszt
  • 1/3 csésze folyékony kókuszolaj
  • 1 narancs reszelt héja
  • 1 narancs leve
  • 1 evőkanál vanília esszencia
  • 1 csapott kiskanál szódabikarbona
  • csipetnyi só
  • 1/3 csésze méz
A sütőt melegítsük elő 180 fokra.
Minden hozzávalót öntsünk egy tálba, alaposan dolgozzuk össze, majd kis labdákat formáljunk a tésztából, amit azután villával lapítgassunk el a sütőpapírral bélelt tepsiben.
Én 15 percig sütöttem, de szerintem az sok volt neki, túlsült. 12 perc elég lett volna.
Magában is finom, de kipróbáltam eper és baracklekvárral is 😀😀😀

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése