2017. december 12., kedd

Paleo "krumplis" pogácsa



Még hetekkel ezelőtt vettem édesburgonya lisztet, de nemigen tudtam mit készítsek belőle... Aztán gondoltam elsőre egy sós jellegű pogácsa félével fogok próbálkozni. Nagyon finom lett! Vajjal vagy pástétommal megkenve nagyon fincsi sós "kenyérpótló". Még jó párszor el fogom készíteni! Amit fontos tudni, hogy a hő hatására a burgonya liszt bebarnul, ráadásul egy evőkanál chiamag is van benne. De ettől az íze még épp olyan jó!


Hozzávalók:

  • 6 púpos evőkanál édesburgonya liszt
  • 1 púpos evőkanál nyílgyökérliszt
  • 1 tojás + tojás a megkenéshez
  • 1 csapott kiskanál só
  • 1 púpos evőkanál chiamag liszt
  • 3 púpos evőkanál parmezán
  • 2 púpos evőkanál kókuszzsír
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • 2 púpos evőkanál kókusztejszín sűreje
180 fokra előmelegítjük a sütőt.
Mindent alaposan összekeverünk. Az eredeti papírjegyzetemre elfelejtettem felírni a kókusztejszínt, mert amikor mindent összekevertem, nagyon szárazna bizonyult a keverékem, nem volt gyúrható állapotban és akkor került bele két jó nagy evőkanál tejszín. Kis gombócokat formálunk a tésztából, amit egy pohár aljával ellapítgatunk. A tetejét megkenjük tojással és addig sütjük, amíg az alja pirosodni nem kezd. Ebből az adagból 19 darab pogácsa lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése