2017. december 7., csütörtök

Zablisztes karácsonyi mézes süti




Idén, mármint szeptember óta elkészítettem néhány mézeskalács receptet, de még egyik sem volt a legjobb... Egyik nagyon morzsálódott - kókuszgolyóként végezte, a másik nem volt elég édes - kókuszgolyóként végezte, a harmadik nagyon kemény lett - le kellett darálni és az is kókuszgolyóként végezte... Amennyi kókuszgolyót én eddig megettem... 😀 Ezt a receptet a biotechusa.hu oldalon találtam. Nagyon ízlik, de nem valami mutatós, sehogy sem sikerült kiszaggatnom, ezért lett ilyen a végleges kinézete...


HOZZÁVALÓK:
  • 1 kg zabliszt
  • 20 dkg eritrit
  • 2 egész tojás
  • mézes fűszerkeverék ízlés szerinti mennyiségben (fahéj, szegfűszeg, szerecsendió, ánizs, szegfűbors, gyömbér)
  • 25dkg langyosított méz
  • 1 ek. folyékony kókuszzsír
  • 2 dkg szódabikarbóna
  • 6 ek. cukormentes baracklekvár
Minden fenti hozzávalót egy tálba teszünk, alaposan összegyúrjuk az egészet és félretesszük legalább 2-3 órára, hidegbe.
A tésztát érdemes előző este begyúrni. A zablisztet, az édesítőt, a fűszereket és a szódabikarbónát is átszitáljuk, majd összekeverjük, hozzáadjuk a többi hozzávalót is és összegyúrjuk. Pihentetjük hűtőben minimum 2 órát, de jobb, ha egy éjszakát áll. Ne ijedjünk meg, ha pihenés után repedezett a tészta, addig gyúrjuk újra, amíg ismét képlékennyé válik - így szólt az eredeti recept, de gyúrás után sem lett nekem sokkal puhább. Kinyújtjuk és  lapos korongokat formálunk. Sütés előtt tojássárgájával megkenjük a tetejét és előmelegített sütőben 200 fokon megsütjük 10-15 perc alatt.

Nagyon finom illatú, jó ízű süti! Nekem bejött!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése