2017. december 30., szombat

Zabpelyhes reform keksz




Anyukám mindig meglep valami új paleo vagy paleo-jellegű sütivel. Most is, amikor hazamentünk karácsonykor, ezzel a keksszel várt haza! Imádom a kekszeiben, hogy sohasem szárazak - finom, szaftos és nagyon jó ízű édességek. El sem tudom mondani, milyen hálás vagyok neki, hogy figyelembe veszi az én igényeimet, hiszen a család többi tagjának elkészíti a hagyományos ételeket, de nekem mindig süt-főz paleósat is, hogy én is ugyanolyan jóízűen eszegessek az asztalnál. Apu a beszerző, anyu pedig a szakács-cukrász :) Köszönöm!!!

Hozzávalók:

  • 10 dkg zabpehely
  • 10 dkg eritrit
  • 30 dkg durvábbra őrölt karob
  • 3 tojás (4, ha nm áll össze a tészta)
  • 1/2 csomag füge, apróra vagdosva
  • 1 marék sárgabarack, nagyon apróra vagdosva
  • 1 marék mandula, őrölve
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 1 kiskanál szódabikarbóna
  • csipet só
  • 1 dl olívaolaj
  • 1 evőkanál tápióka keményítő
  • rum vagy vanília esszencia, ízlés szerint

A sütőt melegítsük elő 180 fokra. 
A hozzávalókat összedolgozzuk, ha úgy érezzük, nem áll össze a tészta, akkor (mint azt a hozzávalókban már írtam), adjunk hozzá még egy tojást.

Olajos kézzel formázzunk kis golyókat a tésztából, majd helyezzük őket papírral bélelt tepsibe.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése