2018. január 15., hétfő

Brokkoli-paszternák krémleves




Szégyen ide, szégyen oda, én tegnap tudtam meg, hogy a paszternák és a petrezselyemgyökér nem egy és ugyanaz!!! Egymás mellé téve, természetesen látszik egy kis különbség, de sohasem láttam őket a boltban egymás mellett, így amikor paszternákot láttam azt gondoltam, kicsit koszosabb ennek a fehérrépának a külseje... Hát két külön dologról van szó:
A paszternák vagy más néven pasztinák (régebben édesgyökér) a petrezselyemgyökérhez hasonló megjelenésű zöldség, de sok tekintetben különbözik tőle. Először is, másmilyen az íze, legalább annyira emlékeztet krumplira vagy zellerre, mint petrezselyemre: édeskés, néha kesernyés. Ha nemcsak gyökerüket, de levélzetüket is összehasonlítjuk, a két növény már jelentős különbségeket mutat: a paszternák levelei kerekebbek, inkább zellerre emlékeztetnek.
Szóval, most paszternákkal főztem ( de csak azért, mert a boltban még azt hittem petrezselyemgyökeret vettem... a csomagoláson véletlenül olvastam el a nevét és akkor google-iztam ki)

Hozzávalók:


  • 1 kisebb brokkolifej, rózsáira szedve
  • víz
  • bors
  • szárított kakukkfű
  • szerecsendió
  • 1 darab babérlevél
  • 2 db paszternák, megtisztítva, felkarikázva
  • 1 hagyma, felkockázva
  • adalékmentes ételízesítő
  • 1 konzerv kókusztejszín (40 dkg)
A brokkolit, hagymát és paszternákot felöntöttem a kókusztejszínnel, és annyi vizet adtam csak hozzá, hogy ellepje a zöldségeket. Fűszereztem sóval, borssal, kakukkfűvel, szerecsendióval, hozzáadtam a babérlevelet és az ételízesítőt és addig  főztem lefedve, közepes hőfokon, amíg a zöldség meg nem puhult.
Amikor jónak találtam, botmixerrel krémesítettem, ellenőriztem elég fűszeres e és már kész is volt!

Különösen jól esett a meleg leves a kutyás séta után! -4 fokban róttuk a köröket a réten:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése