2018. január 17., szerda

Paradicsomos karfiol krémleves






Nagyon szeretem a leveseket, ráadásul habarás és lisztmentesen este is fogyaszthatóak, lelkiismeretfurdalás nélkül! Ugyan a többiek  Tárkonyos ragulevest vacsiztak (én azt a tejföl, a habarás és a nokedli miatt kihagytam), én ezt a paradicsomos karfiol levest nyomattam, három tányérral!!! :)

Hozzávalók:

  • 1 vöröshagyma, apróra felkockázva
  • 1 gerezd zúzott fokhagyma
  • 3 paradicsom, felszeletelve
  • 1 nem túl nagy karfiol, torzsa nélkül, rózsáira szedve
  • bors
  • bazsalikom
  • adalékmentes ételízesítő
  • 2 dl sűrű kókusztejszín
  • vaj és olívaolaj
A vaj és olívaolaj keverékén megfonnyasztjuk a hagymát (én az olívaolajat nem szoktam szűkösen mérni, hiszen egészséges is és egyébként is szükségünk van rá a zsírban oldódó vitaminok miatt!).
Amikor üvegesre párolódik, hozzáadjuk a karfiol is, sózzuk-borsozzuk és együtt pirítjuk 2-3 percig, majd felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje és 15 percig együtt főzzük.
Ekkor hozzáadjuk a paradicsomot, a bazsalikomot és az ételízesítőt is. Lefedve 10 percig főzzük, majd belekeverjük a kókusztejszínt, majd amint felforrt a leves, levesszük a tűzről és összeturmixoljuk. Még egyet forralunk rajta, ellenőrizzük megfelelő e a fűszerezés és már kész is!!!
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése