2018. február 8., csütörtök

Csirke fűszeres paradicsom mártásban




Ez a recept is a GoodFood újságból van 😀 Nagyon finom, szaftos és Gabeszék szerint istenien illett hozzá a Lila hagymás fougasse, a francia lepénykenyér. A recepttől eltérően én kihagytam a chilit s nagyon sokáig főztem, hogy szószosssá váljon a mártás és a csirke szinte darabjaira hulljon. Csodálatos ízvilág!!!


Hozzávalók:

  • 3 csirkemell filé, felkockázva
  • 1 citrom leve
  • 2 kiskanál őrölt kömény
  • 2 kiskanál pirospaprika
  • 2 dl kókusztejszín (vagy natúr joghurt)
  • olívaolaj
  • 1 nagy fej vöröshagyma, felaprítva
  • 3 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 cm-nyi gyömbér lereszelve
  • 1 kiskanál garam masala (indiai fűszerkeverék)
  • 3 evőkanál sűrített paradicsom
  • 3 dlvíz
  • ételízesítő
Egy közepes méretű tálban a páchoz összekeverjük a citromlevet, a köményt, pirospaprikát és a tejszínt vagy joghurtot. Ebbe belekeverjük a húskockákat és állni hagyjuk. Én reggel bepácoltam és délután álltam neki elkészíteni.
Egy serpenyőben melegítsük fel az olajat és adjuk hozzá a hagymákat, a gyömbért és sózzuk meg. Közepes lángon kb 10 percig főzzük, pároljuk, sűrűn kavargatva, nehogy a hagyma leégjen.
Ezután adjuk hozzá az összes fűszert és a sűrített paradicsomot. Adjuk hozzá a pácolt csirkét. Várjuk meg, amíg a hús kifehéredik, majd öntsük fel a 3 dl vízzel és főzzük. Én majdnem két órán át főztem, nagyon alacsony hőfokon, lefedve. Egy nagyon sűrű, szaftos csoda lett a végeredmény!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése