2018. április 7., szombat

Padlizsán saláta






Tényleg saláta, de én főételként ettem :) Nagyon szeretem a padlizsánt - padlizsánkrémként, grillezve, pürésítve, töltve vagy csak úgy megsütve...

Hozzávalók (ezt a mennyiséget én egyedül ettem meg):

  • 1 egész padlizsán, héjastól felkockázva
  • 1 nagy lila  hagyma, felkockázva
  • 3 paradicsom, apróra felkockázva
  • 1 nagy gerezd zúzott fokhagyma
  • olívaolaj
  • bors
  • petrezselyem zöldje
A felkockázott padlizsánt alaposan megsózzuk és kb. 15-20 percet állni hagyjuk.
Közben a hagymát olívaolajon elkezdjük pirítani, majd a padlizsánt is hozzáadjuk és együtt pároljuk. Amikor a padlizsán kezd üvegessé válni, a felkockázott paradicsomot is hozzáadjuk és fűszerezzük. Ekkor már a petrezselyem zöldjét is hozzáadtam, mert én nem szeretem, amikor annak nagyon nyers, "vad" íze van. Sózzuk, borsozzuk, esetleg adalékmentes ételízesítővel is megszórjuk.
Akkor vettem le a tűzről, amikor a paradicsom héja levált.
Parmezánnal ettem, és el kell mondjam, nagy kedvencem lett!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése